Aysegul
Learn all styles of violin playing with a professional guidanceHello;
My name is Ayse and I am a violin teacher. I completed my Masters in violin at Fontys Hogeschool voor de Kunsten and have 7+ years of teaching experience.
Everyone can learn to play an instrument as long as they have good guidance. I prioritize a methodological approach and building close relationships with my students.
-If you have a passion to learn violin, you can follow my course.
-My classes offer you to improve in versatile ways of violin playing. (Classical, folk, jazz&improvisation)
-We will study music theory and solfege alongside instrumental practice.
-I use educational methods that are adjustable to student needs.
-I combine teaching with educational games for children.
-Each month, I organize class concerts where students perform what they have learned so far in front of an audience of their parents and peers.
-Skype lessons are optional
Deborah
Groepsles Algemene Muzikale Vorming. Online possibilities tooTijdens deze cursus krijgen de kinderen spelenderwijs de basis van het muziek maken mee, zoals ritme, toonhoogte en notenschrift. Daarbij worden de volgende werkvormen gebruikt: zingen, ritme tikken, luisteren naar muziek en zelf spelen op klokkenspel, ocarina (een klein blaasinstrument), blokfluit en keyboard.
In this course children can learn basics of music, such as rhythm, notes, listening and playing using different kind of (small) instruments and keyboard/piano.
Wouter
(Bas)Gitaar, Muziektheorie en Solfège in Wittevrouwen, UtrechtHallo (toekomstige) muzikant!
Heb je ook een nummer in je hoofd dat je graag zou willen spelen?
Altijd al elektrisch of akoestisch gitaar of basgitaar willen spelen?
Heb je nog nooit een snaar aangeraakt, of ben je gevorderd en op zoek naar nieuwe uitdagingen?
Gitaarles geef ik al sinds 2007 met veel plezier. Naast deze privelessen ben ik werkzaam geweest bij de Guitar Academy in Amsterdam, bij Muziekles Den Bosch en bij Art in Music in Utrecht, naast mijn werk als uitvoerend muzikant. Ik heb aan de Rockacademie in Tilburg gestudeerd en Muziekwetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Brede interesses, terug te zien in de hoevelheid stijlen die ik speel en onderwijs (van pop en rock tot salsa, tango en gypsy tot metal en jazz). Ook geef ik solfège en muziektheorie.
Het maakt niet uit hoe exotisch je interesse, ik kan je erbij helpen beter te worden! Daarnaast kan ik nummers naar keuze voor je uitzoeken en arrangeren, zodat er geen grens zit aan jouw verbeelding: leer spelen wat je wilt leren spelen.
Deze lessen worden niet gegeven binnen een grote, onpersoonlijke muziekschool: lesduur en lesdata worden besproken en zijn flexibel. Persoonlijk en soepel, makkelijker voor iedereen. Naast gitaarliefhebber is lesgeven een grote passie van me, en dat vind ik essentieel om ook goede lessen aan te kunnen bieden. Of ik je je eerste liedjes leer spelen in een paar lessen of we pittige stukken uitpluizen, het gaat om een aangenaam en productief leerproces. Lessen in Wittevrouwen, Utrecht of tegen meerprijs aan huis. Bij vragen mail of bel!
Daniele
Saxofoon, muziektheorie en improvisatie - alle niveausDeze cursus is voor iedereen die geïnteresseerd is om de saxofoon op elk niveau te spelen, van beginners tot studenten die geïnteresseerd zijn in meer geavanceerde onderwerpen zoals improvisatie, zowel op onconventionele manieren als meer gebaseerd op de traditie van Jazz.
De cursus zal worden aangepast aan de doelen en het niveau van de leerlingen, met een veeleisende maar niet overweldigende aanpak. De frequentie kan ook worden geoptimaliseerd voor de behoeften van de leerling: wekelijks, tweewekelijks of maandelijks (niet minder).
Ik geloof dat het belangrijkste doel van een mentor uiteindelijk moet zijn om de leerling zijn eigen leraar te laten worden en een empatisch tweerichtingsleerproces op te zetten.
Renata
Klassieke fluit, improvisatie en uitgebreide techniekenGeboren in Centraal-Azië en opgegroeid in Europa, ben ik een internationale fluitist met een achtergrond in klassieke, hedendaagse en elektronische muziek, en verschillende meesters van conservatoria van België en Nederland. Ik reis door Europa en Rusland om klassieke en hedendaagse kamermuziekconcerten te spelen.
Ik zie muziek als een manier voor iedereen om verbinding te maken met hun eigen creativiteit en zich open te stellen voor hun innerlijke stem, hun ware zelf en hun unieke pad.
Ik kijk ernaar uit om de vreugde van het leren met je te delen en je te helpen je creativiteit de vrije loop te laten, waar je ook bent op je artistieke reis. Als je advies nodig hebt over hedendaagse stukken voor je eindjury, als je op zoek bent naar manieren om je repertoire op te frissen of je praktijk een nieuwe richting te geven, dan help ik je graag! Ik begeleid je graag door de klassiekers van het moderne repertoire, leer mijn tips voor creatieve interpretatie of vrije improvisatie.
Patricia
Vioollessen, pianolessen en klavecimbellessenWil je de viool, piano of klavecimbel spelen?
Ik ben een professionele klavecinist, concertuitvoerder en docent in Den Haag die tijdens de studies aan een conservatorium en vele muziekscholen werkte.
We kunnen een flexibel schema maken, afhankelijk van uw plannen.
Alex
Gitaarlessen, ukulele lessen en muziektheorie lessenTijdens zijn studie in Rotterdam kreeg Alex de kans om gitaar te leren bij docenten met verschillende achtergronden en invloeden (klassiek, latin, jazz, flamenco, Turks, Indisch, jazzcompositie en pop).
Dit bracht hem ertoe zijn instrument te bestuderen en muziek vanuit meerdere invalshoeken en perspectieven te onderzoeken, waarbij hij aanvullende kennis verzamelde om de werking ervan volledig te begrijpen en samen te stellen.
Nadat hij een graad in gitaar (optreden en pedagogiek) had behaald, begon hij oefeningen en leersystemen te bedenken via zijn eigen methode, die hij in de loop van de tijd verfijnde. Vervolgens begon hij te onderwijzen wat hij had geleerd en ontwikkeld, eerst als privé-docent en daarna via muziekscholen.
Alex' prioriteiten tijdens de lessen zijn ontwikkeling, motivatie en interesse. Het is inderdaad belangrijk dat er een constructieve evolutie is in het spel van de leerling, een constante wil om vooruit te gaan, evenals stukken / liedjes die hem of haar inspireren.
Het is belangrijk dat de leerlingen leren via een efficiënte en persoonlijke methode, maar ook vanuit hun eigen interesse en repertoire (verlanglijst).
In een lesles wordt de focus gelegd op:
• gitaarhouding, techniek en geluid
• timing en gevoel voor ritme
• tokkelen en grooven
• muzikale interpretatie
• muziektheorie
• improvisatie
• repertoire (op het verlanglijstje van de student)
Werkmateriaal wordt altijd in drie dimensies gemaakt: partituren, videos en coaching.
Met een master's degree in jazz compositie gehaald (Rotterdam) ontwerpt Alex de partituren zelf. Hij maakt toegankelijke arrangementen van stukken of liedjes. Ook de methode en de oefeningen voor gitaartechniek komen uit eigen hand. De partituren zijn geschreven met een hybride notatie (muzieknotatie en tabnotatie), waarbij alle benodigde informatie over de rechter- en linkerhand wordt verstrekt.
Na overeenstemming te hebben bereikt over de te werken stukken of liedjes, krijgt de leerling de desbetreffende partituur. In de les speelt de leraar het live voor de leerling, zodat hij een nog beter beeld krijgt van het stuk. Vervolgens legt de leraar uit wat er moet worden verduidelijkt om huiswerk voor te bereiden.
Ten slotte maakt Alex een videotutorial over het stuk of nummer dat voor de volgende les moet worden geleerd. Dit geeft extra ondersteuning bij het thuis oefenen, om twijfel te voorkomen en de motivatie hoog te houden.
Vervolgens wordt er dan een rapport gemaakt om bij te houden wat er gedaan is en wat moet nog erop gewerkt worden, om technische vereisten te ontgrendelen en een specifiek repertoire op een constructieve en efficiënte manier te voltooien.
Alex doceert in Rotterdam thuis of op de eigen locatie van de leerling. De lessen zijn in het Nederlands, Engels of Frans, voor alle leeftijden en niveaus. De docent geeft voornamelijk live lessen, waarbij hij met zijn leerlingen werkt aan specifiek materiaal (techniek en repertoire). Mocht er om wat voor reden dan ook geen live les kunnen plaatsvinden, dan is het natuurlijk mogelijk om een online les te volgen. De lessen duren 30 minuten of 45 minuten, wekelijks of tweewekelijks.
Benjamin
Solfeggio-lessen, muzikale training of ontwaken voor volwassenen en kinderenMuziektheorie is de basis van muziek, ongeacht het instrument, een goede kennis van de muziektheorie en -praktijk is een troef die je zal helpen bij het leren van je instrument. Een goede kennis van de muziektheorie zal je ook helpen bij het lezen "op zicht" of het ontcijferen van je partituren. Met een goede training en een aantal tips, zal ik je de sleutels geven om deze momenten uit te voeren, die soms als "pijnlijk" worden beschouwd door aantallen studenten, met gemak! Ook bied ik mijn hulp aan bij remediërende lessen voor kinderen of volwassenen met problemen bij groepslessen muziektheorie op de academie of andere privéscholen. Groepslessen bieden niet veel mogelijkheden om een-op-een met een student te ontmoeten om bepaalde moeilijkheden te overwinnen, een regelmatige of incidentele individuele les kan deze problemen verhelpen. Ik voltooide mijn hele cyclus van muziektheorie aan de academie, evenals 4 extra jaren muziektheorie gepusht aan het Lemmensinstituut tijdens mijn muzikale geesteswetenschappen, daarna behaalde ik mijn "muziektheorieprijs" uit mijn eerste jaar van bachelor aan het Conservatorium van Brussel. . Ik heb ook veel instrumentale, theoretische en groepslessen gegeven, waarbij bepaalde aspecten van theorie en muziektheorie regelmatig terugkomen bij mijn studenten, zij vinden deze momenten altijd erg verrijkend. Ik pas me indien nodig aan de materialen en boeken van de student aan, maar ik kan ook mijn eigen oefeningen en boeken meenemen. Ik bied deze lessen individueel of semi-collectief aan (max. 3 studenten), je kiest de duur die het beste bij je past: 30, 45 of 60 minuten afhankelijk van je wensen en je concentratie.
Daarnaast bied ik ook muzikale ontwakingslessen aan voor de allerkleinsten vanaf 3 jaar. Muziek is een grote aanwinst voor de ontwikkeling van een kind, ik heb een geweldige ervaring opgedaan gedurende drie jaar waar ik les gaf in muzikaal ontwaken op verschillende scholen in Waterloo (de gemeentelijke school van Chenois, Mont Saint Jean) . De groepen bestonden uit 8 tot 10 kleuters. In deze lessen ga ik altijd op dezelfde manier te werk voor de opbouw van de les, ik begin met een kleine warming-up waarbij de kinderen zich bewust worden van hun lichaam en de omgeving, daarna ga ik verder met 2-3 oefeningen die werken aan een aspect van de muziek zoals ritme, stem, melodie, instrumenten, ... en ik eindig altijd met een spelletje met percussie-instrumenten of een muzikaal verhaal. Wat betreft muziektheorie bied ik deze lessen op individuele of semi-collectieve manieren aan (max. 3 studenten). * Waarom geen kleine activiteit voor de broers en zussen? * De lessen kunnen 15 of 30 minuten duren, afhankelijk van het aantal kinderen en hun leeftijd.
Naar aanleiding van de coronaviruscrisis geef ik ook lessen via de webcam voor muziektheorie.
Sara
Pianoles, muziekteorie, vioolles, muziek samen maken. Voor iedereenLieve student,
Ik ben een piano leraar al 2 jaar. Drie jaar geleden heb ik mijn Bachelor degree in het Koninklijk Conservatorium in Den Haag gedaan. In mijn praktijk heb ik met verschillende leeftijden gewerkt, van 6 tot 73. Twee keer per jaar organiseer ik een concert voor mijn studenten.
Ik hou en geniet enorm van lesgeven en ontwikkelen samen met mijn leerlingen!
Voor kinderen werk ik met de volgende boeken:
1. Piano Adventures door Nancy en Randall Faber
2. Hal Leonard piano boeken door Barbara Kreader, Fred Kern
Voor volwassenen werk ik met de volgende boeken:
1. Alfred's Basic Adult All-in-one course.
2. Adult Piano Adventure All-in-one course.
Ik ben opgewonden om samen te werken!
Wym
Skype piano/keyboard-,compositie-, muziektheorie lesKeyboardles, pianoles, orgelles, , compositieles van een ervaren toetsenist en componist.
Dat kan allemaal bij Wym. Hij geeft al vijftien jaar les aan kinderen en volwassenen. Hij is verbonden aan Muziekonderwijs Middennederland in Amersfoort en geeft privéles, thuis in het centrum van Utrecht.
I.v.m. veanderderde omstandigheden nu via Skype.
Als het bevalt blijvend.
Renske
Zangles, (pop)pianoles, gitaarles (voor beginners) of dwarsfluitles (beginners en gevorderden) & muziektheorieBeste lezer,
Ik ben een (bijna) afgestudeerde docent muziek. Ik speel al 15 jaar dwarsfluit en op de opleiding heb ik mij verdiept in zang, *(pop)piano en gitaar. Ook kan ik je op weg helpen met muziektheorie. Ik heb ervaring met lesgeven aan zowel kinderen, jongeren en volwassenen. Ik ben erg vrolijk en behulpzaam en vind dat plezier centraal moet staan wanneer er muziek wordt gemaakt.
*Met (pop) piano bedoel ik pianoles aan de hand van akkoorden. Hiermee ben ik gevorderd. Klassieke piano is niet mijn vakgebied.
Ik hoop zo je vragen beantwoord te hebben, neem gerust contact op bij meer vragen of een gratis proefles!
Groetjes,
Renske Slegers
Beatriz
Muziek- en cellolessen in Antwerpen - Alle niveaus en alle leeftijden.Hallo!
Mijn naam is Beatriz. Ik ben een Spaanse cellist en heb net mijn Master Studies aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen afgerond. Wil je cello leren spelen? Wil je je techniek verbeteren?
Houd je van muziek en wil je er als amateur van genieten? Is het tijd om je voor te bereiden op audities ?.
De lessen worden aangepast aan uw niveau en uw doelen. Ik hou van lesgeven en heb 10 jaar ervaring met lesgeven aan kinderen en volwassenen.
Vraag gerust om meer info. Laten we samen wat muziek maken!
Ozair
Muziektheorie, Piano, Blokfluit, Zangen, Melodica.MOMENTEEL LOPEN ALLE LESSEN ON-LINE I.V.M. CORONA VIRUS.
ZO HELPEN WIJ HET STOPPEN MET VERSPREIDEN VAN HET VIRUS.
Heb je altijd al jouw muziektalent willen ontwikkelen? Dit is je kans.
Ik kom uit een muzikale familie. Als meisje heb ik snel autodidact blokfluit leren spelen. Op iets latere leeftijd kwamen daar ook nog piano en gitaar bij. Op jonge leeftijd was muziek een van mijn passies geworden. Later, na mijn leraresopleiding, kon ik verdere muziekopleiding niet weerstaan.
Muziek is niet alleen mijn passie, maar is voor mij ook een manier om met elkaar te communiceren. Als je niet weet hoe dit kan, je kan het wel leren.
Mijn ervaringen als lerares en muzikant waren en zijn nog steeds aan elkaar gekoppeld. Ik heb ruime ervaring opgedaan als muzieklerares en allround muzikant en dit in verschillende vakgebieden, zoals het dirigeren van koren, het opstellen en uitdragen van leerprogramma’s voor scholen, het geven van notenleer en het aanleren van instrumenten (blokfluit, keyboard/piano, gitaar).