van28.00EUR/ h
Frans als vreemde taal voor alle doelgroepen Beginnersniveau in C1/ C2
Sinds 2017 geef ik Frans als vreemde taal aan verschillende doelgroepen, van alfabetiseringsniveau tot C1/C2). Door middel van communicatie en actie, afhankelijk van uw behoeften en uw leerstijl, zal ik u helpen uw gedachten in het Frans te identificeren en te verdedigen, zowel schriftelijk als mondeling.
Meine Rolle, komt uit:
ich. het leren van Frans als vreemde taal vergemakkelijken,
ii. uw autonomie bij het leren van de taal bevorderen
met respect voor uw leerstijl, motivatie en behoeften.
DE KOMMUNIKATIV-METHODE
De kommunikatieve Methode traf auf die Taalkunde van de uitspraak. Dit betekent dat het leren van de taal activiteiten met zich meebrengt waarmee u taalvaardigheden kunt gebruiken om operationeel te zijn:
– in alledaagse situaties (bij een winkelier, bij de bank, bij het museum, op het postkantoor, bij een instelling, een administratie, bij de dokter, de kapper, om sushi of een salade niçoise usw te bestellen.)
– en/of professioneel (schrijf e-mails, maak samenvattingen, rapporten, .PPT-presentaties, of vertel uw Franstalige collega’s over uw weekend in Le Touquet, enz.).
Dan is het nooit geschafft, de grammaticaregelgeving is bedoeld om een Französische taal of een overzicht van de bewerkingen op de machine te gebruiken. Een entfremdete Sprache zu sprechen, wurde nicht in mütterlicher Sprache in de Sprache des Wortes erzählt.
Met de communicatieve aanpak werken we vanuit authentieke en culturele elementen (de geneugten van tafel, jagen in Frankrijk, enz.), sociale feiten (Uberisatie, vergeving en wraak, enz.) om interesse, een reactie, een interactie op te wekken: een communicatiebehoefte stimuleren.
Met deze aanpak is het doel om de taalkundige vormen van de doeltaal aan te passen (de uitdrukkingen van de oorzaak bijvoorbeeld: omdat, gegeven dat, omdat, enz., van de consequentie: dus, daarom, zodat, enz., van noodzaak: het is noodzakelijk/primordiaal/essentieel (dat/van), vereisen/noodzakelijkerwijs dat + conjunctief, de functies en het gebruik van sommige, uitdrukkingen met en en y, etc.) afhankelijk van de communicatiesituatie (praten over romantische en vriendelijke relaties (bijvoorbeeld het geven van je mening over een film of serie, het bespreken van cybergeweld, het praten over dierenwelzijn).
Het idee is dat u actief bent in uw leerproces en dat u de taalvormen beheerst die zijn aangepast aan uw communicatieve behoeften (professioneel, alledaags, personeel).
DE ACTIONELE AANPAK
De actiegerichte aanpak is een aanvulling op de kommunikatieve Methode. Het doel van deze aanpak is om uw taalvaardigheden te mobiliseren bij de uitvoering van een concreet project.
Het gaat erom dat je taal in actie brengt. Deze aanpak zorgt ervoor dat u niet voor verrassingen komt te staan als u eenmaal niet meer in de cursus zit. Door dit project te voltooien, kunt u de taal oefenen terwijl u zich geïntegreerd voelt in de taalgemeenschap van de doeltaal.
Stel dat we werken aan beoordelingspraktijken (de evaluatie van Uber-chauffeurs bijvoorbeeld) door middel van een stripverhaal, een radioverslag, enz., dan is je eindtaak bijvoorbeeld het schrijven van een argumentatieve en betrokken tekst over beoordeling (op school, op de internet usw.): een pamflet (korte kritische tekst).
Gedurende de sessies die deel uitmaken van onze thematische reeks, zullen we dienovereenkomstig werken, zodat u over de taalelementen beschikt waarmee u dit project kunt uitvoeren; we zouden bijvoorbeeld een mentale kaart kunnen bouwen om ideeën te ordenen.
Tot slot vind ik het belangrijk dat u erin slaagt Frans als vreemde taal effectief te begrijpen en te spreken, afhankelijk van uw behoeften.
Meine Rolle begeleidt en ondersteunt u bij uw leerproces. Dat wil zeggen, het bevorderen van de toegang tot een omgeving, tot referenties en tot persoonlijke, professionele en sociaal-culturele ervaringen om de aspecten van de taal beter te begrijpen: het oefenen, assimileren en goed gebruiken van de taal.
Meine Rolle, komt uit:
ich. het leren van Frans als vreemde taal vergemakkelijken,
ii. uw autonomie bij het leren van de taal bevorderen
met respect voor uw leerstijl, motivatie en behoeften.
DE KOMMUNIKATIV-METHODE
De kommunikatieve Methode traf auf die Taalkunde van de uitspraak. Dit betekent dat het leren van de taal activiteiten met zich meebrengt waarmee u taalvaardigheden kunt gebruiken om operationeel te zijn:
– in alledaagse situaties (bij een winkelier, bij de bank, bij het museum, op het postkantoor, bij een instelling, een administratie, bij de dokter, de kapper, om sushi of een salade niçoise usw te bestellen.)
– en/of professioneel (schrijf e-mails, maak samenvattingen, rapporten, .PPT-presentaties, of vertel uw Franstalige collega’s over uw weekend in Le Touquet, enz.).
Dan is het nooit geschafft, de grammaticaregelgeving is bedoeld om een Französische taal of een overzicht van de bewerkingen op de machine te gebruiken. Een entfremdete Sprache zu sprechen, wurde nicht in mütterlicher Sprache in de Sprache des Wortes erzählt.
Met de communicatieve aanpak werken we vanuit authentieke en culturele elementen (de geneugten van tafel, jagen in Frankrijk, enz.), sociale feiten (Uberisatie, vergeving en wraak, enz.) om interesse, een reactie, een interactie op te wekken: een communicatiebehoefte stimuleren.
Met deze aanpak is het doel om de taalkundige vormen van de doeltaal aan te passen (de uitdrukkingen van de oorzaak bijvoorbeeld: omdat, gegeven dat, omdat, enz., van de consequentie: dus, daarom, zodat, enz., van noodzaak: het is noodzakelijk/primordiaal/essentieel (dat/van), vereisen/noodzakelijkerwijs dat + conjunctief, de functies en het gebruik van sommige, uitdrukkingen met en en y, etc.) afhankelijk van de communicatiesituatie (praten over romantische en vriendelijke relaties (bijvoorbeeld het geven van je mening over een film of serie, het bespreken van cybergeweld, het praten over dierenwelzijn).
Het idee is dat u actief bent in uw leerproces en dat u de taalvormen beheerst die zijn aangepast aan uw communicatieve behoeften (professioneel, alledaags, personeel).
DE ACTIONELE AANPAK
De actiegerichte aanpak is een aanvulling op de kommunikatieve Methode. Het doel van deze aanpak is om uw taalvaardigheden te mobiliseren bij de uitvoering van een concreet project.
Het gaat erom dat je taal in actie brengt. Deze aanpak zorgt ervoor dat u niet voor verrassingen komt te staan als u eenmaal niet meer in de cursus zit. Door dit project te voltooien, kunt u de taal oefenen terwijl u zich geïntegreerd voelt in de taalgemeenschap van de doeltaal.
Stel dat we werken aan beoordelingspraktijken (de evaluatie van Uber-chauffeurs bijvoorbeeld) door middel van een stripverhaal, een radioverslag, enz., dan is je eindtaak bijvoorbeeld het schrijven van een argumentatieve en betrokken tekst over beoordeling (op school, op de internet usw.): een pamflet (korte kritische tekst).
Gedurende de sessies die deel uitmaken van onze thematische reeks, zullen we dienovereenkomstig werken, zodat u over de taalelementen beschikt waarmee u dit project kunt uitvoeren; we zouden bijvoorbeeld een mentale kaart kunnen bouwen om ideeën te ordenen.
Tot slot vind ik het belangrijk dat u erin slaagt Frans als vreemde taal effectief te begrijpen en te spreken, afhankelijk van uw behoeften.
Meine Rolle begeleidt en ondersteunt u bij uw leerproces. Dat wil zeggen, het bevorderen van de toegang tot een omgeving, tot referenties en tot persoonlijke, professionele en sociaal-culturele ervaringen om de aspecten van de taal beter te begrijpen: het oefenen, assimileren en goed gebruiken van de taal.
Extra informatie
Télécharger-teams zijn online.Locatie
Les via webcam
Op een locatie gekozen door de leraar : Rue Emile Desmet, Lille, France






|
Use ctrl + wheel to zoom!
Algemene info
Frans als tweede taal, Frans voor volwassenen
Leeftijd: | Tieners (13-17 jaar oud) Volwassenen (18-64 jaar oud) Senioren (65+ jaar oud) |
---|---|
Niveau van de leerling: | Beginner Gemiddeld Gevorderden |
Duur: | 60 minuten 90 minuten |
De les wordt gegeven in: | Engels, Spaans, Nederlands, Frans, Duits |
Over
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Depuis 2017, j'enseigne le français langue étrangère en cours particuliers (niveau débutant à C1/C2 – tout public – à domicile et en ligne) à mon compte. J'enseigne également le français/la littérature auprès de lycéens pour la préparation des examens écrit and oral du bac de français, auprès d'étudiants en Lettres, et pour les personnes qui préparent des concours d'entrée danco functie openbaar.En plus de cette activité d'enseignement, je stelt een service de relecture et de correction (travaux universitaires, professionnels, tapuscrits, enz.) voor. J'ai obtenu le diplôme de lecteur-correcteur in 2021. Depuis, j'accompagne des étudiants et des professionnels dans la relecture en la correction de leurs documents (motivatiebrief, CV, mémoire, communiqué de presse, etc.).
J'ai reprise mes études en 2020 à l'Université de Lille. En 2022, j'ai obtenu une License en Sciences du langage option FLE. la rentrée prochaine, j'entame un Master Linguistique générale empirique et comparée.
Après un cursus universitaire en Lettres modernes et Sciences du langage au début des années 2000, pendant plus de 10 ans, j'ai exercé le métier de journaliste/animatrice radio jusqu'à la direction d'une antenne radiophonique et de sa rédaction.
Tout au long de ce parcours professionnel, j'ai suivi plusieurs vormingen de perfectionnement en journalistiek radio: perfectionnement des technieken d'écriture journalistique, d'animation, d'improvisation (contraintes et possibilités) en d'interviews, travail de perfectionnement de la voix (maîtrise, ademhaling, ritme), de la Prize de son, du montagetechniek, traitement de l'information radio sous forme de réalisation documentaire etc.
Un parcours qui m'a amenée à dispenser des ateliers radiophoniques auprès de collégiens en de lyceens puis à voormalige de nombreuses personnes dans le domaine de la radio (étudiants, stagiaires, bénévoles, professionnels).
Lorsque j'enseigne, il m'importe que chacun parvienne véritablement et efficacement à comprendre ce qu'il apprend, et de le soutenir dans son apprentissage. Soit, favoriser l'accès à un environment, des références et des expériences persons pour mieux appréhender les aspecten de la langue française : s'exercer, assimiler, et mettre à profit le français.
Il m'importe également d'accompagner ceux dont les études, la vie professionnelle of encore la vie courante nécessitent une pratique rédactionnelle ainsi qu'un use adapté, correct et qualifié de la langue française, parlée et/ou révigée pour des courriers administratifs, la rédaction de CV, de motivatiebrief, mémoires, thèses, soutenances, préparations aux concours, grondwet de dossiers de candidatures, l'aide aux devoirs, la préparation au bac de français, l'apprentissage du bac de français, françarentissage , les travaux d'écritures privées enz.).
Ce qui fait ma particularité:
★ Mon parcours atypisch. Actuellement, je travaille et en même temps j'étudie. Par conséquent, d'une part, j'ai une expérience personle et professionnelle qui me permet de norrir mes cours de nombreux conseils que l'on ne trouve pas dans les ouvrages scolaires of internet. D'autre part, je suis également étudiante, donc, j'apprend aussi, je passe des examens, je suis comme la personne qui s'adresse à moi pour des cours particuliers, donc en mesure de comprendre vos moeilijkés, vos inquiétudes, vos ondervragingen, enz. De situatie is permet une complicité suree, nous travaillons de concert, sans rapport d'autorité.
★ Mon approche de l'enseignement : puisque je me spécialise actuellement dans le cours particulier, chaque cours est personnalisé en fonction de vos besoins, de vos objectifs et de votre style d'apprentissage, également en fonction de votre scolaire (personnel, parcours professionnel, universitaire): cursussen, oefeningen, corrigés, enz.
Opleiding
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Cursus universitaire en Lettres moderne en wetenschappen van de langage au début des années 2000. Validation d'un DEUST Métiers de la culture in 2005. Reprise d'études in 2020, obtention d'une License Sciences du langage option Français langue étrangère en 2022. Validatie du diplôme de lecteur-correcteur in 2021. Actuellement en Master Linguistique générale empirique et comparée.Leservaring
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Intervenante pour France 3 Limousin – Poitou-Charentes in 2006. Assistent-attachée de presse in 2006/2007. Animatrice/Journaliste radio hanger plus de 10 ans sur plusieurs radio's in Frankrijk. Auteur pour le Petit Futé (uitgave 2008 Le Petit Futé Marseille). Enseignement du FLE, français/littérature depuis 2017 + service de relecture-correction depuis 2021 (cours particuliers, en ligne – à domicile). Enseignement du FLE voor een école de langues en Suisse et pour plusieurs plateformes de cours sur internet.Academische ondersteuning – Voorbereiding op schriftelijke en mondelinge tests (baccalaureaat Frans, wedstrijden, enz.): waarom lessen Frans nemen?
★ Je zit op de middelbare school en ondanks veel werk blijven je cijfers achter; je voelt je ontmoedigd. U had uw cursus echter goed geleerd en het behaalde cijfer was geen weerspiegeling van uw inspanningen: “wat verwacht de leraar eigenlijk van mij? »
★ Je bent student in het hoger onderwijs of in een veeleisende sector, en je kunt je werk niet organiseren volgens de nieuwe lesmethoden van de betreffende sector: “hoe breng ik mijn profiel onder de aandacht? »
★ Je bent een middelbare scholier of student en je wilt je redenering structureren en je ideeën onder de aandacht brengen: “hoe kan ik mijn werk verbeteren?” »
METHODOLOGIE EN ORGANISATIE
1. Hoe te werken? Ben ik een “notitieboekje”? Ben ik “klaar”?
Vaak ligt de oplossing in de methodologie en in de organisatie van het werk. Een goede methodologie en goed georganiseerd werk zullen helpen de motivatie bij het leren te behouden (als een vangnet). Een aangepaste methodologie en georganiseerd werk zullen u in staat stellen uw argumenten beter te verwoorden, uw ideeën beter te transcriberen en uw kennis beter te reproduceren.
Via specifieke en gepersonaliseerde ondersteuning bied ik u de mogelijkheid om uw leermethode te consolideren en de verwachtingen van de leraar te begrijpen. Het begrijpen en toepassen van de beroemde ‘methode’ is essentieel om uw redenering te structureren en vervolgens uw ideeën en argumenten duidelijk onder woorden te brengen. Persoonlijk duurde het lang voordat ik begreep waar het over ging, wat er van mij werd verwacht. De cursus uit je hoofd leren en alles op de kopie herschrijven is ineffectief en onbevredigend: het is niet wat er verwacht wordt. Wij verwachten van u een analyse georganiseerd rond een probleem om uw interpretatieve en argumentatieve vaardigheden te evalueren, door uzelf (mondeling of schriftelijk) uit te drukken met een passend taalniveau en een goede syntactische/grammaticale beheersing van uw moedertaal.
Opleiding is essentieel. Dit is het voordeel van de privécursus: ik stel voor dat we onszelf regelmatig in een examen- of sollicitatiegespreksituatie plaatsen, zodat dit op de grote dag slechts een formaliteit is.
Aan de andere kant is de organisatie van het werk persoonlijk, het hangt af van uw verwachtingen, uw behoeften, uw doelstellingen (en uw type geheugen). Samen bepalen we een leer- en werkstrategie die rekening houdt met uw persoonlijkheid, uw leercontext en een methodologie aangepast aan het lesgeven.
UW REDENEN STRUCTUREREN, UW IDEEN UITDRUKKEN
2. Wat wordt er van mij verwacht?
Het uit het hoofd kennen en reciteren van de cursus (geschreven of gesproken) is niet productief. Het is van fundamenteel belang om te begrijpen hoe u met de “methode” uw redenering kunt structureren en uw ideeën op de juiste manier kunt uiten.
Examensituaties moet je zien als een training voor soortgelijke contexten in je toekomstige studenten- of beroepsleven (wedstrijden, motivatiegesprekken (voor een baan of voor een grote school), selectiegesprekken, enz.). Het is ook essentieel om vertrouwd te raken met dit soort toetsen, met dit soort uitwisselingen waarbij je wordt gevraagd je gedachten te ordenen, jezelf subtiel te laten zien door met vertrouwen om te gaan met de moeilijkheden tijdens een schriftelijke toets, of door te dwarsbomen. destabiliserende vragen tijdens een mondelinge toets.
Door een specifieke en persoonlijke begeleiding, stel ik je voor om de reflexen en de trucs te verwerven die je in staat zullen stellen om je op je gemak te voelen in de klas, in je leerproces en tijdens de schriftelijke en mondelinge tests die je aanbelangen.
Daarom stel ik, onder de doelstellingen van deze specifieke en persoonlijke ondersteuning, in het bijzonder voor:
★ inzicht krijgen in de kwestie van de schriftelijke/mondelinge toets die u aanbelangt en de criteria waarop u wordt beoordeeld;
★ leren omgaan met uw slechte stress (stress kan een drijvende kracht zijn, u moet weten hoe u deze goed kunt gebruiken), een geschikte houding aannemen om uw stem en blik te positioneren, waardoor een kwaliteitsvolle expressie wordt bevorderd;
★ de verwachtingen van een schriftelijke of mondelinge toets begrijpen en tegelijkertijd uw sterke punten leren kennen;
★ het verwerven van effectieve redactionele methodologische reflexen (hoe identificeert u stijlfiguren? Hoe vermijdt u parafrasering?) en het verkrijgen van intellectuele nauwkeurigheid om uw probleem en uw plan te ontwikkelen en uw argumentatie in praktijk te brengen;
★ om uw reis onder de aandacht te brengen;
★ Organiseer uw ideeën zodat ze overtuigend zijn;
★ om je voor te bereiden op destabiliserende vragen.
Voor studenten die zich voorbereiden op examens met grammaticale vragen (CAPES, logopedie, enz.), kan ondersteuning worden aangevuld met specifieke inhoud in lexicale spelling, grammaticale spelling, syntaxis, vervoeging.
Stel een vraag
Stuur een bericht waarin je je wensen uitlegt, waarna Caroline snel zal reageren:
Hoe meer details, des te beter.
Bijv. "Hallo, wanneer ben je beschikbaar voor een les?"
Bijv. "Hallo, wanneer ben je beschikbaar voor een les?"
Beschikbaarheid typische week
(GMT -04:00) New York
Ma | Di | Woe | Do | Vrij | Zat | Zo | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | |||||||
1 | Maandag om 1:00 | Dinsdag om 1:00 | Woensdag om 1:00 | Donderdag om 1:00 | Vrijdag om 1:00 | Zaterdag om 1:00 | Zondag om 1:00 |
2 | Maandag om 2:00 | Dinsdag om 2:00 | Woensdag om 2:00 | Donderdag om 2:00 | Vrijdag om 2:00 | Zaterdag om 2:00 | Zondag om 2:00 |
3 | Maandag om 3:00 | Dinsdag om 3:00 | Woensdag om 3:00 | Donderdag om 3:00 | Vrijdag om 3:00 | Zaterdag om 3:00 | Zondag om 3:00 |
4 | Maandag om 4:00 | Dinsdag om 4:00 | Woensdag om 4:00 | Donderdag om 4:00 | Vrijdag om 4:00 | Zaterdag om 4:00 | Zondag om 4:00 |
5 | Maandag om 5:00 | Dinsdag om 5:00 | Woensdag om 5:00 | Donderdag om 5:00 | Vrijdag om 5:00 | Zaterdag om 5:00 | Zondag om 5:00 |
6 | Maandag om 6:00 | Dinsdag om 6:00 | Woensdag om 6:00 | Donderdag om 6:00 | Vrijdag om 6:00 | Zaterdag om 6:00 | Zondag om 6:00 |
7 | Maandag om 7:00 | Dinsdag om 7:00 | Woensdag om 7:00 | Donderdag om 7:00 | Vrijdag om 7:00 | Zaterdag om 7:00 | Zondag om 7:00 |
8 | Maandag om 8:00 | Dinsdag om 8:00 | Woensdag om 8:00 | Donderdag om 8:00 | Vrijdag om 8:00 | Zaterdag om 8:00 | Zondag om 8:00 |
9 | Maandag om 9:00 | Dinsdag om 9:00 | Woensdag om 9:00 | Donderdag om 9:00 | Vrijdag om 9:00 | Zaterdag om 9:00 | Zondag om 9:00 |
10 | Maandag om 10:00 | Dinsdag om 10:00 | Woensdag om 10:00 | Donderdag om 10:00 | Vrijdag om 10:00 | Zaterdag om 10:00 | Zondag om 10:00 |
11 | Maandag om 11:00 | Dinsdag om 11:00 | Woensdag om 11:00 | Donderdag om 11:00 | Vrijdag om 11:00 | Zaterdag om 11:00 | Zondag om 11:00 |
12 | Maandag om 12:00 | Dinsdag om 12:00 | Woensdag om 12:00 | Donderdag om 12:00 | Vrijdag om 12:00 | Zaterdag om 12:00 | Zondag om 12:00 |
13 | Maandag om 13:00 | Dinsdag om 13:00 | Woensdag om 13:00 | Donderdag om 13:00 | Vrijdag om 13:00 | Zaterdag om 13:00 | Zondag om 13:00 |
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 | |||||||
21 | |||||||
22 | |||||||
23 |
van 28€Bij de leraar thuis
van 28€Les via webcam
Totale Tevredenheid Gegarandeerd
Good-fit Leraar Garantie
Als je niet tevreden bent na je eerste les, dan zal Apprentus een andere leraar voor je zoeken of je eerste les terugbetalen.
Online reputatie
- Leraar sinds juli 2022
- Verbonden met Google
Beschikbaarheid typische week
(GMT -04:00) New York
Ma | Di | Woe | Do | Vrij | Zat | Zo | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | |||||||
1 | Maandag om 1:00 | Dinsdag om 1:00 | Woensdag om 1:00 | Donderdag om 1:00 | Vrijdag om 1:00 | Zaterdag om 1:00 | Zondag om 1:00 |
2 | Maandag om 2:00 | Dinsdag om 2:00 | Woensdag om 2:00 | Donderdag om 2:00 | Vrijdag om 2:00 | Zaterdag om 2:00 | Zondag om 2:00 |
3 | Maandag om 3:00 | Dinsdag om 3:00 | Woensdag om 3:00 | Donderdag om 3:00 | Vrijdag om 3:00 | Zaterdag om 3:00 | Zondag om 3:00 |
4 | Maandag om 4:00 | Dinsdag om 4:00 | Woensdag om 4:00 | Donderdag om 4:00 | Vrijdag om 4:00 | Zaterdag om 4:00 | Zondag om 4:00 |
5 | Maandag om 5:00 | Dinsdag om 5:00 | Woensdag om 5:00 | Donderdag om 5:00 | Vrijdag om 5:00 | Zaterdag om 5:00 | Zondag om 5:00 |
6 | Maandag om 6:00 | Dinsdag om 6:00 | Woensdag om 6:00 | Donderdag om 6:00 | Vrijdag om 6:00 | Zaterdag om 6:00 | Zondag om 6:00 |
7 | Maandag om 7:00 | Dinsdag om 7:00 | Woensdag om 7:00 | Donderdag om 7:00 | Vrijdag om 7:00 | Zaterdag om 7:00 | Zondag om 7:00 |
8 | Maandag om 8:00 | Dinsdag om 8:00 | Woensdag om 8:00 | Donderdag om 8:00 | Vrijdag om 8:00 | Zaterdag om 8:00 | Zondag om 8:00 |
9 | Maandag om 9:00 | Dinsdag om 9:00 | Woensdag om 9:00 | Donderdag om 9:00 | Vrijdag om 9:00 | Zaterdag om 9:00 | Zondag om 9:00 |
10 | Maandag om 10:00 | Dinsdag om 10:00 | Woensdag om 10:00 | Donderdag om 10:00 | Vrijdag om 10:00 | Zaterdag om 10:00 | Zondag om 10:00 |
11 | Maandag om 11:00 | Dinsdag om 11:00 | Woensdag om 11:00 | Donderdag om 11:00 | Vrijdag om 11:00 | Zaterdag om 11:00 | Zondag om 11:00 |
12 | Maandag om 12:00 | Dinsdag om 12:00 | Woensdag om 12:00 | Donderdag om 12:00 | Vrijdag om 12:00 | Zaterdag om 12:00 | Zondag om 12:00 |
13 | Maandag om 13:00 | Dinsdag om 13:00 | Woensdag om 13:00 | Donderdag om 13:00 | Vrijdag om 13:00 | Zaterdag om 13:00 | Zondag om 13:00 |
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 | |||||||
21 | |||||||
22 | |||||||
23 |
van 28€Bij de leraar thuis
van 28€Les via webcam
Good-fit Leraar Garantie
Als je niet tevreden bent na je eerste les, dan zal Apprentus een andere leraar voor je zoeken of je eerste les terugbetalen.
Deel deze pagina
Je bent hier
Privélessen
in Rijsel
Vergelijkbare lessen
Robert
Frans leren met een franstalige docent, 7 dagen op 7Hallo aan jullie allemaal !
Ik heet u welkom op mijn profiel.
Jij wilt graag Frans leren en ik wil jou ook graag Frans leren.
Gelukkig is Frans mijn moedertaal. Ik woon in Brussel waar ik veel cursussen Frans heb gegeven aan Franstaligen en ook aan niet-Franstaligen in het kader van FLE (Frans als vreemde taal), meestal face-to-face en ook een beetje afstandsonderwijs. Ik wil het gebruik van afstandsonderwijs uitbreiden.
Vandaar mijn aanwezigheid op deze site.
Mijn grootste wens is om u te helpen zoveel mogelijk vooruitgang te boeken in het Frans.
Daartoe maak ik gebruik van een oordeelkundige combinatie van mondelinge en schriftelijke uitwisselingen.
Ik maak gebruik van deze gesprekken om grammaticale begrippen te introduceren en je woordenschat uit te breiden. Dit alles in een leuke en vriendelijke sfeer!
Je zult je veel in het Frans moeten uitdrukken, want mijn niveau van het Nederlands is gemiddeld. In feite spreek ik het in een "normaal" tempo, maar met een beperktere woordenschat en uitdrukkingen dan de uwe.
Dit kan in het begin een beetje frustrerend lijken, maar het is een echt voordeel voor u, omdat het u dwingt om u zo veel mogelijk in het Frans uit te drukken!
Het is allemaal in uw voordeel!
Neem zo snel mogelijk contact met me op, zodat we een vruchtbare samenwerking kunnen beginnen.
Valérie
Welkom bij de Franse les voor kinderen! 🇫🇷✨ Leer & Speel!Welkom bij de Franse les! 🇫🇷✨Voor kinderen 👧👦🫶
Ik ben Valerie, een ervaren docent Frans die samenwerkt met de Alliance Française in samenwerking met de Europese School. Ik geef al jaren online les aan kinderen, en dit is het ding — het werkt verbazingwekkend goed! Ouders zijn vaak sceptisch in het begin. Ik snap het. Online leren kan een beetje... vreemd klinken. Maar verrassing! Kinderen zijn er dol op.
Waarom werkt het zo goed?
✅ Ze zijn thuis, comfortabel en ontspannen — geen stress, geen druk.
✅ Leren voelt natuurlijk en leuk aan, met spelletjes, liedjes, video's en zelfs rollenspellen om het interessant te houden.
✅ We creëren samen! Van knutselen en geheugenspelletjes tot het ontwerpen van leuke activiteiten die ze daarna zelfs met hun ouders kunnen delen en spelen.
✅ Het is superhandig voor ouders. Geen gereis, gewoon een simpele klik en voilà!
Ik geef online les aan kinderen van 6 tot 12 jaar en ze floreren enorm. Sommigen bereiden zich zelfs voor op hun DELF A2, B1 of B2 examens met geweldige resultaten.
En als je je afvraagt of het de moeite waard is om te proberen — waarom zou je het dan niet gewoon proberen? Je zult misschien verbaasd zijn hoe geweldig je kind het vindt.
Klaar om op een leuke manier Frans te leren? Neem contact met mij op en laten we beginnen 🎲🎯💛
Annick
Bijlessen Frans / DELF diploma A1-B2 voorbereidingIk motiveer altijd mijn leerlingen om hun best te doen en tijdens de les in het Frans te praten. Ik geef altijd huiswerk om schrijfvaardigheden te oefenen.
Vanaf B1 niveau spreken we over nieuws en cultuur, mijn lessen zijn altijd concreet en doelgericht. Herhalen is ook een deel van mijn lessen, zodat leerlingen met vertrouw nieuwe stof kunnen leren.
Eindelijk bied ik ook Delf examen trainingen vanaf A1 tot B2 niveaus - een diploma die voor veel Hotelscholen nodig is en ook om in Franstalige landen te kunnen werken en studeren.
Sandhya
Online Franse lessen (A1-C1); Persoonlijke lessen mogelijk in UtrechtIk creëer een leerervaring (inhoud en tempo) die is afgestemd op jouw behoeften: vloeiend spreken, voorbereiding op de DELF/DALF-test, gesprekken voeren ter ondersteuning van reizen of verhuizen, of gewoon het plezier om te praten over onderwerpen die je interesseren. We kunnen onze lessen volgen in een ontspannen sfeer, waarbij we genieten van verschillende aspecten van het leren van een taal. Het gaat niet alleen om het onthouden van complexe vervoegingen!
Ik werk met diverse online bronnen, die ik na de les met je deel. Om structuur te bieden en je voortgang te evalueren, werk ik ook met bepaalde boeken, afhankelijk van het niveau en de vereisten. Tenzij je je op specifieke vaardigheden wilt richten, probeer ik spreek-, luister- en leesvaardigheid tijdens de les te integreren, terwijl schrijfoefeningen als huiswerk worden gegeven. Grammaticapunten worden behandeld zodra ze aan bod komen.
Marcel
Voor gemotiveerde studenten die Frans willen leren met een glimlach ;-)Ik vind het leuk verschillende methodes te gebruiken om leerlingen Frans te leren. Dit kan zijn via liedjes, theater, rollenspellen of video’s. Ook gebruik ik heel vaak situaties die dichtbij de belevingswereld van de leerling liggen zoals het beschrijven van plaatsen waar ze geweest zijn of praten over dingen die ze meegemaakt. Tegelijkertijd leer ik de grammaticaregels aan de leerling. Ik woon nu meer dan 30 jaar in gebieden waar Frans gesproken wordt. Omdat ikzelf Frans (en andere talen) geleerd heb (en nog leer) kan ik mezelf makkelijk in een student verplaatsen. Ik kan lesgeven in het Frans, Nederlands, Engels, Duits en Russisch.
Lucie
Franse lessen (online)Hallo, ik ben Lucie en ik help je graag om Frans te leren, of het nu helemaal opnieuw is of om je kennis te verbeteren. Ik vind het geweldig om mijn studenten aan het spreken te krijgen, omdat ik denk dat oefenen het geheim is van het leren van een taal en het verbeteren van je kennis. Ik structureer mijn lessen altijd volgens thema's die gebaseerd zijn op het echte leven (hoe stel je jezelf voor, hoe maak je een afspraak, doe je boodschappen, ga je naar de dokter, Frans op het werk, enz.). We zullen grammatica, woordenschat en uitspraak samen bekijken. Als je halfgevorderd bent, doen we ook cursussen over teksten. We zullen zowel grammatica als woordenschat in de praktijk brengen.
Georgette
Vertalingen privé, bedrijven en voor schoolgebruikIk ben Vertaler-Tolk en heb 25 jaar in de marketing van Amerikaans Petroleum Bedrijf gewerkt.
Mijn talenkennis was heel cruciaal. Na vroegtijdig overlijden van mijn man nog vervangingen gedaan maar na een tijdje private taallessen beginnen geven. Ik heb tot mijn zes jaar Frans gesproken.
Camille
Franse conversatie, grammatica, spelling en examensHallo,
Mijn naam is Camille, ik ben geboren in Frankrijk, heb daar 40 jaar gewoond en sinds 2012 woon ik in Nederland.
U wilt de basis van het Frans leren, uw Frans verbeteren, van plan zijn om in een Franstalig land te gaan wonen of u voorbereiden op een examen, aarzel dus niet om een beroep te doen op mijn diensten. Mijn doel is om u vooruit te helpen, u te helpen uw examens te halen en vooral om u te helpen Frankrijk, zijn cultuur en zijn gebruiken te ontdekken.
Tot snel!
Laurie
Online Franse les met moedertaalleraar! Eigen methode. Technologie om te leren.De technologie om je Frans te verbeteren. Lessen met een gecertificeerde native docent.
Hallo, bonjour!
Ik ben een moedertaalleraar Frans en ben sinds 2012 afgestudeerd in de Franse filologie. Ik heb 10 jaar ervaring in binnen- en buitenland. Ik stel online lessen voor met een methode die ik door de jaren heen heb ontwikkeld, specifiek voor online lessen.
*Mijn werkwijze:*
-Tijdens de les concentreren we ons op het spreken. Buiten de les stuur ik je oefeningen die ik elke week zal corrigeren (grammatica, vervoeging, schrijven...).
-Ik gebruik een bepaalde techniek gebaseerd op vragen/antwoorden om de grammatica toe te passen tijdens het spreken.
-Ik gebruik de verbotonale methode om de uitspraak te corrigeren.
-Je krijgt ook toegang tot een applicatie voor je smartphone (om de woordenschat te leren).
-Gebruik een interactief whiteboard.
-We zullen een gedeeld online notitieboek gebruiken om uw oefeningen te corrigeren en me uw vragen te stellen op elk moment van de dag.
Ik stel voorbereiding voor op de officiële examens (DELF, DALF, TCF, EOI, FIDE in Zwitserland...). Lessen voor beginners, gemiddeld of gevorderden. Voorbereiding van conferenties of lezingen voor zakenmensen. Sollicitatiegesprek.
De klas is een beetje anders als ik met kinderen of tieners werk. Ik gebruik interactieve websites en brieven.
Als je een jonge, georganiseerde, dynamische en gepassioneerde leraar wilt, bel me of schrijf me!
Tot ziens,
Laurie*
Gohar
Professioneel Frans online voor beginners, gevorderden en halfgevorderdenDeze conversatiecursus Frans voor beginners biedt u diepgaande, kwalitatieve taallessen.
Geniet van mijn online lessen Frans voor beginners.
Frans leren is een van de meest prestigieuze talen ter wereld en zal ongetwijfeld bijdragen aan uw waarde en aanzien. De cursus Frans voor beginners helpt u dit prestige te verwerven.
Wereldwijd spreken ongeveer 270 miljoen mensen Frans en het is de officiële taal van meer dan 29 landen (en een van de 6 officiële talen van de Verenigde Naties). Het kan echter lastig zijn om Frans zelf te leren.
Tanguy
Wiskunde (Calculus & Algebra), Wetenschappen en Talen bijles aan school- en universiteitsstudenten - CESS, Baccalauréat, IB, Cambridge, EBWelkom bij mijn bijleslessen, waar leren geen grenzen kent en kennis met passie en zorg wordt gekoesterd! Ik bied bijles in het Engels, Frans, Nederlands, Wiskunde en Wetenschappen, gegeven door mij, een ervaren docent met een sterke academische achtergrond in techniek en een liefde voor muziek.
Mijn onderwijsfilosofie draait om een stapsgewijze benadering, waarbij ik ervoor zorg dat elk concept grondig wordt begrepen voordat ik verder ga. Ik moedig kritisch denken en creativiteit aan, waardoor studenten in staat worden gesteld om op hun capaciteiten te vertrouwen en onafhankelijk denken te ontwikkelen.
Mijn persoonlijke succesverhaal illustreert mijn overtuiging dat iedereen kan uitblinken met de juiste mentaliteit en vastberadenheid. Letterlijk iedereen. Van worstelen met wiskunde tot de beste leerling van mijn klas worden, mijn ervaring bewijst dat ambitieuze doelen en effectieve studiestrategieën opmerkelijke resultaten opleveren.
Tijdens mijn bijleslessen creëer ik een koesterende en ondersteunende omgeving, waarbij ik mijn lesmethoden afstem op de behoeften van elke student. Onze inzet gaat verder dan het verbeteren van academische prestaties; Ik streef ernaar om een levenslange liefde voor leren en zelfverbetering bij te brengen.
Ga mee op deze verrijkende leerreis, waar ambitie en toewijding samensmelten tot grote hoogten. Of je nu een jonge student bent die graag nieuwe concepten wil begrijpen of een tiener die streeft naar academische excellentie, wij zijn er om je bij elke stap te begeleiden en te ondersteunen. Ontketen uw potentieel en maak van leren een bevredigende ervaring met onze bijlesactiviteiten!
Chaima
Ontketen uw taalkundige potentieel met privélessen FransMomenteel studeer ik wiskunde aan de VU Amsterdam en bied ik mijn expertise aan in verschillende vakken, waaronder wiskunde, scheikunde, natuurkunde, Spaans (mijn moedertaal), Engels en Frans. Ik bied gepersonaliseerde begeleidingsdiensten aan die persoonlijk bij u thuis of via online sessies kunnen worden gegeven, afhankelijk van uw voorkeuren.
Mijn stijl van lesgeven is zeer flexibel, afgestemd op individuele voorkeuren en leerstijlen. Mijn doel is om een diep en alomvattend begrip te bevorderen van de onderwerpen waarin we ons verdiepen. Ik geloof in het belang van het creëren van een ondersteunende en vertrouwende leeromgeving, waarin jouw comfort de hoogste prioriteit heeft.
Met mijn achtergrond als privéleraar gedurende de afgelopen zes jaar, waarbij ik bij een bureau in Brussel heb gewerkt, heb ik mijn vaardigheden op het gebied van geduld en consistentie aangescherpt. Ik ben vastbesloten om anderen te helpen slagen en streef er altijd naar om verschillende perspectieven te begrijpen om de meest effectieve oplossingen voor alle betrokkenen te vinden. Regelmatige monitoring en follow-up zijn essentieel voor het handhaven van een stabiel leertempo en het verbeteren van de kennisverwerving.
Neem gerust contact op!
Frederic
Privélessen Frans-Engels-Nederlands (alle niveaus en alle leeftijden)Met een diploma vertaling geef ik al meer dan 20 jaar taalcursussen (in het bedrijfsleven en in de schoolwereld). Deze cursussen worden geheel aangepast aan jouw wensen en jouw niveau. Talen zijn een echte passie en gegarandeerd resultaat, in een goed humeur!
Juliana
Copywriter, vertaler en tolk in EN-FR-ES-PTIk heb ruime ervaring als fulltime copywriter, vertaler en tolk voor meer dan 10 jaar, sta open voor werken op afstand en woon internationaal naar de aangewezen locaties.
Mijn portfolio omvat gedenkwaardige projecten zoals werken als copywriter, vertaler en tolk voor de FIFA World Cup, EU-instellingen (Parlement en Commissie), UNICEF, de VN, de Olympische Spelen en grote NGO's zoals Greenpeace, Niños sin Fronteras en de Art of Leven.
Ik verzorg lessen en workshops, voorbereiding op internationale examens (Cambridge, TOEFL, IELTS, Alliance Française, DELE), internationale aanvraagdiensten voor hogescholen, universiteiten en PhD's, bedrijfsgerichte sessies (interviews, werkpresentaties, conferenties), Erasmus- en academische uitwisselingstoepassingen, en andere gerelateerde diensten: proeflezen, copywriting, opmaak, ontwerp en marketing, simultane vertalingen en van documenten: academische scripties, wetenschappelijke artikelen, burgerlijke en openbare contracten, enz.
Stephanie
Leer / Verbeter uw Duits en Frans (mondeling/schriftelijk)Tweetalige Frans-Duitse managementingenieur, ik geef al enkele jaren privélessen in talen, wetenschappen en wiskunde. Ik vind het heerlijk om mijn passie voor deze velden door te geven en de leermethode vast te stellen die is aangepast aan elke student.
Aarzel niet om contact met mij op te nemen voor meer informatie.
Stephanie