Privélessen
in Amsterdam
van50.00EUR/ u
Documentaire maken van idee tot film in overleg met student
Je hebt een idee voor een documentaire of reportage maar hoe ga je dat nu aanpakken?
Hoe schrijf je een scenario ?
En hoe ga je dan te werk ? Wat voor vorm ga je kiezen? Ga je mensen interviewen of juist niet? Of wil je het vooral meemaken En als je gaat interviewen hoe pak je dat dan aan. Wat kan je allemaal nog meer dienen om je verhaal over te brengen.
En hoe zorg je ervoor dat je op het puntje van je stoel blijft zitten tot het eind.
Samen overleggen we waar je in begeleid wilt worden.
Zelf ben ik documentaire maakster en gaf o.a. les aan de basisopleiding filmmaker bij Open Studio ( camera, montage, scenario) en gaf les in scenario schrijven op de schrijversvakschool van Amsterdam
Hoe schrijf je een scenario ?
En hoe ga je dan te werk ? Wat voor vorm ga je kiezen? Ga je mensen interviewen of juist niet? Of wil je het vooral meemaken En als je gaat interviewen hoe pak je dat dan aan. Wat kan je allemaal nog meer dienen om je verhaal over te brengen.
En hoe zorg je ervoor dat je op het puntje van je stoel blijft zitten tot het eind.
Samen overleggen we waar je in begeleid wilt worden.
Zelf ben ik documentaire maakster en gaf o.a. les aan de basisopleiding filmmaker bij Open Studio ( camera, montage, scenario) en gaf les in scenario schrijven op de schrijversvakschool van Amsterdam
Extra informatie
In overleg met studentLocatie
Op een locatie gekozen door de leraar : De Kluis Beheer B.V., Weesperzijde, Amsterdam, Nederland






|
Use ⊞+wheel to zoom!
Algemene info
Leeftijd: | Kinderen (7-12 jaar oud) Tieners (13-17 jaar oud) Volwassenen (18-64 jaar oud) Senioren (65+ jaar oud) |
---|---|
Niveau van de leerling: | Beginner Gemiddeld |
Duur: | 60 minuten |
De les wordt gegeven in: | Nederlands |
Over
Ik heb 20 jaar in het onderwijs gewerkt als leerkracht in het basisonderwijs als zorgcoordinator in het voortgezet speciaalonderwijs en als docente drama/ filmeducatie op VMBO, MBO en gaf les aan de basisopleiding van Openstudio .(Opleiding filmmaker )Naast mijn werk als docente maak ik documentaires
Opleiding
Pedagogische academie , opleiding leerling begeleiding school decanaat, dans drama en bewegen, schrijversvakschool, zat in een denktank bij het Algemeen Pedagogisch Studiecentrum over lastig gedrag bij jongeren en hoe daar mee om te gaan.Leservaring
20 jaar Les gegeven en programma’s ontwikkeld voor voortgezet speciaal onderwijs , Waarin ik o.a.jongeren coachte, gaf les aan media college Leiden in camera en montage. Ontwikkel als ZZ per programma’s en projecten voor het onderwijs en maak documentaireEen hele grote overgang als je van de basisschool waar je iedereen al kent vanaf je kleutertijd, waar de ouders elkaar ook kennen en je bent ook nog de oudste en je hebt vaak maar 1 of 2 leerkrachten en dan kom je opeens op de middelbare school waar je de jongste bent, waar je vaak nog niet veel leerlingen kent, waarin je voor ieder vak een andere docent krijgt, die allemaal weer op hun eigen manier werken en dan ben je ook eens weer de jongste , een brugpijler en als klap op de vuurpijl ben je ook in de puberteit beland en ben je bezig je wat los te maken van je ouders. Ga er maar aanstaan. En dan willen ze ook nog dat je huiswerk gaat maken.
Zelf heb ik deze overgang bij mijn zoon als veel te groot ervaren en weet ik hoe verloren je kunt voelen de eerste maanden op deze vaak ook nog grootschalige scholen met 2000 leerlingen. Wat ik zelf nooit heb begrepen dat je juist op deze leeftijd op een vaak anonieme plek terecht komt waar de docenten niet alle gezichten van de school kennen en andersom. Heel graag wil ik met jou samen kijken hoe we overzicht kunnen houden . Je begeleiden bij je huiswerk, hoe pak je dat aan met al die vakken en al die docenten en nieuwe leerlingen.
Zelf werkte ik 10 jaar als zorg coördinator in het voortgezet speciaal onderwijs maar werkte ook op VMBO en MBO en ben nu filmmaakster maar mis het contact met jongeren .
Stel een vraag
Stuur een bericht waarin je je wensen uitlegt, waarna Nina snel zal reageren:
Hoe meer details, des te beter.
Bijv. "Hallo, wanneer ben je beschikbaar voor een les?"
Bijv. "Hallo, wanneer ben je beschikbaar voor een les?"
Beschikbaarheid typische week
(GMT -04:00) New York
Ma | Di | Woe | Do | Vrij | Zat | Zo | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | |||||||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 | |||||||
21 | |||||||
22 | |||||||
23 |
van 50€Bij de leraar thuis
Totale Tevredenheid Gegarandeerd
Good-fit Leraar Garantie
Als je niet tevreden bent na je eerste les, dan zal Apprentus een andere leraar voor je zoeken of je eerste les terugbetalen.
Online reputatie
- Leraar sinds juni 2020
Beschikbaarheid typische week
(GMT -04:00) New York
Ma | Di | Woe | Do | Vrij | Zat | Zo | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | |||||||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 | |||||||
21 | |||||||
22 | |||||||
23 |
van 50€Bij de leraar thuis
Good-fit Leraar Garantie
Als je niet tevreden bent na je eerste les, dan zal Apprentus een andere leraar voor je zoeken of je eerste les terugbetalen.
Deel deze pagina
Je bent hier
Privélessen
in Amsterdam
Vergelijkbare lessen
Belgin
Het maken van een documentaire. Film maken van a tot z.
Het bedenken van een documentaire, research, invalshoek, scenario schrijven, regisseren, interviewen, montage. Totale begeleiding van het maken van een documentaire.
Ik geef lessen maar ik kan jou ook helpen met het maken van een documentaire.
Adityajit
Korte film-intensief: geavanceerde productietechnieken voor docudrama's en meer
Geavanceerde klasse voor filmproductietechnieken die het volgende in detail behandelt: belichting, geluid, kleurcorrectie, gebruik van groene schermen, filmen in beweging, 4K-resolutie en workflows voor videobewerking op afstand. Terwijl studenten hun vaardigheden oefenen door middel van korte, taakgerichte, film- en montageopdrachten, zal er een grote hoeveelheid tijd worden besteed aan het plannen, ontwikkelen, opzetten en uitvoeren van een uniek filmproject naar keuze. Naast de voorbereiding om in teams aan een set te werken, zullen studenten het volgende ontwikkelen: reel met een breed scala aan film- en montagevaardigheden, cv / cv, algemene sollicitatiebrief, portfolio / bijgewerkte website met artiestverklaring en downloadbare professionele documenten. De klas is bedoeld om studenten voor te bereiden op de filmwereld, zowel academisch als commercieel.
Sam
Leer documentaires en televisiereportages maken
Hallo, ik ben Sam!
Ik maak al 8 jaar documentaires en tv-shows.
Ik heb tientallen (korte) documentaires en tv-programma's gemaakt. Mijn focus ligt op regisseren, onderzoeken en interviewen.
Ik kan je alles leren over het maken van documentaires.
Ik heb documentaire regie gestudeerd aan het Koninklijk Instituut voor Theater, Cinema & Geluid in Brussel en ben direct na mijn afstuderen aan de slag gegaan als regisseur.
In de lessen komt alles aan bod wat je moet weten over het maken van een documentaire. De idee & onderzoeksfase, de conceptualisering van het idee, interviewtechnieken, filmtechnieken, het belang van geluid, het montageproces en manieren om je film te financieren komen allemaal uitgebreid aan bod.
Ik kijk er naar uit om alle dingen die ik de afgelopen jaren heb geleerd te leren, zodat je je eigen documentaires kunt maken of de knowhow kunt verzamelen zodat je ook als (freelance) regisseur aan de slag kunt en je brood kunt verdienen uit je liefde voor film!
Antoine
Privélessen op maat - Projectondersteuning en follow-up: film, documentaire, webvideo
Privélessen op maat - Projectondersteuning en follow-up: film, documentaire, webvideo met een filmmaker met 10 jaar ervaring - schrijven, filmen, bewerken, met materiaal beschikbaar
Deze cursus is geschikt voor zowel beginners die hun tools willen begrijpen als meer gevorderden die hun werkwijze of creatieve aanpak willen perfectioneren.
Mijn leerfilosofie is gebaseerd op het principe van continue monitoring op maat van uw behoeften en uw middelen. We kunnen maandelijks vergaderen voor langdurige follow-up of wekelijks voor het snel aanleren van technieken en werkwijze.
Ik begin het liefst met een gesprek. Zo stellen we het kader en de doelstellingen van de cursus vast. Mijn sleutelwoord is vriendelijkheid.
De rest hangt af van uw wensen en uw middelen.
Deze cursus is geschikt voor zowel beginners die hun tools willen begrijpen als meer gevorderden die hun werkwijze of creatieve aanpak willen perfectioneren.
Mijn leerfilosofie is gebaseerd op het principe van continue monitoring op maat van uw behoeften en middelen. We kunnen maandelijks vergaderen voor langdurige follow-up of wekelijks voor het snel aanleren van technieken en werkwijze.
Ik begin het liefst met een gesprek. Zo stellen we het kader en de doelstellingen van de cursus vast. Mijn sleutelwoord is vriendelijkheid.
Wat er daarna gebeurt, hangt af van uw wensen en uw middelen. Afhankelijk van je doelstellingen en je budget spreken we de duur en frequentie van je opleiding af.
Trainingsdoelen:
- Een goede solide basis verwerven en professionele praktijken kennen op alle aspecten van videoproductie en -regie.
- De sleutels hebben om projecten te ondernemen, uit te voeren, uit te voeren, maar ook om te blijven leren en hun vaardigheden te verdiepen.
- Materiaal - (uw keuze volgens uw doelstellingen)
1. Voorbereiding
> Markering van de specificaties, doelstellingen, intenties
> Conceptontwikkeling
> Onderzoek
> Gelijkaardige reeds bestaande projecten
> Narratieve / visuele esthetiek, inspiraties
> Concept van regie - de verantwoordelijkheden van de regisseur
> Script schrijven
> Opmaak
> Structuur
> Dialogen
> Effectieve formules
2. Preproductie
> Budgettering
> Tellen
> Theoretische begrippen: de hiërarchie van een productie
> De verantwoordelijkheden van een productiemanager en een assistent-regisseur
> Artistieke leiding
> Beeldsplitsing en grammatica
> Spotting (technisch)
> Materiaalvoorbereiding
> Werkstroom
> Herhalingen
3. Draaien
> Geluidsopname
> Bediening van de camera
> Beheersing van optica
> Visuele verhalen vertellen
> Licht gebruiken om emoties te beïnvloeden
> Zet in lichte situaties
> Het management van acteurs
4. Postproductie
> De montage, de techniek, de grammatica
> Geluidsontwerp, geluidseffecten, auditieve vertelling
> Interactie met een componist
> Kalibratie, de kracht van beeldverwerking en visuele esthetiek
> Inleiding tot speciale effecten met After effects
Laura
Leer je eigen (documentaire)film maken of filmplan ontwikkelen
Iedereen kan een film maken, maar waar begin je?
In deze lessen begeleid ik je in hoe je het verhaal dat jij wil vertellen kan vertalen naar beeld en geluid. Afhankelijk van waar je behoefte ligt kan ik je begeleiden in de ontwikkeling van een filmplan, het opzetten van je eigen draaidagen, interviews en montage in Adobe Premiere Pro, iMovie of Windows Moviemaker. Filmmaken leer je vooral door te doen, dus experimenteren is erg belangrijk. Het is aan jou wat voor film je wil maken, ik begeleid je in jouw behoefte en kunnen. Of je nu een observerende film wil maken, een film waarin je zelf ook aanwezig bent, met of zonder interview. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal!
Laurence
Filmmaken, leren hoe je scenario's schrijft, leren hoe je een film regisseert, en leren over filmproductie, financiering, distributie
Filmmaken is een complexe kunstvorm waaraan veel verschillende vaardigheden zijn verbonden.
Afhankelijk van je interesse zal ik het onderwerp onderwijzen.
-Screenwriting
-Directing
producerende
Om filmmaken te begrijpen, is uw behoefte om verhalen te begrijpen. Het gaat om het schrijven van een goed filmscript en het vertalen van het filmscript in een visueel verhaal. Al deze elementen moeten worden geproduceerd en uiteindelijk verkocht. Ik zal je door alle processen leiden, afhankelijk van het onderwerp. Je kunt een beginner of een gevorderde leerling zijn, je zult een wijzer persoon zijn na mijn lessen.