Ik zou graag met u het leren van blokfluit of dwarsfluit starten of verdiepen. Lesen zijn mogelijk rond Waterloo, Leuven, Louvain-la-neuve en Ukkel. Net als Obelix viel ik in de pot toen ik klein was: mijn vader is pianist en mijn moeder is muziekleraar. Ik begon al vroeg met de muzikale ontwaking en blokfluitlessen in Waterloo. Toen ik 8 jaar oud was, was een enkel instrument niet meer genoeg voor mij en begon ik met de dwarsfluit. Momenteel zit ik in mijn laatste jaar aan het Lemmensinstituut in Leuven voor blokfluit, ik behaalde mijn Bachelor met onderscheiding in Brussel en vertrok daarna voor een lonend Erasmusjaar in Weimar in Duitsland. Na 4 jaar in de muziek humaniora, besloot ik me te concentreren op de blokfluit terwijl ik mijn dwarsfluitlessen voortzette bij Gérard Noack. Sinds ik in 2016 naar het conservatorium ben gekomen, ben ik naast mijn studie begonnen met het geven van lessen. Ik heb muzikaal ontwaken gegeven op scholen in Waterloo, ik geef ook blokfluit- en dwarsfluitlessen in Lembeek naast het leiden van diverse instrumentale groepen. Ik heb geen favoriete methodologie behalve het "positieve houding". Ik heb veel lessen gegeven met heel verschillende studenten en met even verre verwachtingen, ik pas me zo goed mogelijk aan jouw wensen en jouw situatie, om verrijkende en bevredigende lessen te geven. Ik geef les aan veel kinderen, daarom heb ik mijn eigen blokfluitmethode gemaakt, voor de meer gevorderden ben ik momenteel bezig met de realisatie van een technisch oefenboek. Ik geef les van een uur of een half uur voor de allerkleinsten. Alle leeftijden zijn welkom, evenals alle vaardigheidsniveaus en stijlen. Ondanks het coronacrisis geef ik ook lessen via Webcam. Ik hoop je heel snel te zien om mijn passie met je te delen.
Muziektheorie is de basis van muziek, ongeacht het instrument, een goede kennis van de muziektheorie en -praktijk is een troef die je zal helpen bij het leren van je instrument. Een goede kennis van de muziektheorie zal je ook helpen bij het lezen "op zicht" of het ontcijferen van je partituren. Met een goede training en een aantal tips, zal ik je de sleutels geven om deze momenten uit te voeren, die soms als "pijnlijk" worden beschouwd door aantallen studenten, met gemak! Ook bied ik mijn hulp aan bij remediërende lessen voor kinderen of volwassenen met problemen bij groepslessen muziektheorie op de academie of andere privéscholen. Groepslessen bieden niet veel mogelijkheden om een-op-een met een student te ontmoeten om bepaalde moeilijkheden te overwinnen, een regelmatige of incidentele individuele les kan deze problemen verhelpen. Ik voltooide mijn hele cyclus van muziektheorie aan de academie, evenals 4 extra jaren muziektheorie gepusht aan het Lemmensinstituut tijdens mijn muzikale geesteswetenschappen, daarna behaalde ik mijn "muziektheorieprijs" uit mijn eerste jaar van bachelor aan het Conservatorium van Brussel. . Ik heb ook veel instrumentale, theoretische en groepslessen gegeven, waarbij bepaalde aspecten van theorie en muziektheorie regelmatig terugkomen bij mijn studenten, zij vinden deze momenten altijd erg verrijkend. Ik pas me indien nodig aan de materialen en boeken van de student aan, maar ik kan ook mijn eigen oefeningen en boeken meenemen. Ik bied deze lessen individueel of semi-collectief aan (max. 3 studenten), je kiest de duur die het beste bij je past: 30, 45 of 60 minuten afhankelijk van je wensen en je concentratie. Daarnaast bied ik ook muzikale ontwakingslessen aan voor de allerkleinsten vanaf 3 jaar. Muziek is een grote troef voor de ontwikkeling van een kind, ik heb een geweldige ervaring opgedaan gedurende drie jaar waar ik muzikaal ontwaken doceerde op verschillende scholen in Waterloo (de gemeenteschool van Chenois, Mont Saint Jean). De groepen bestonden uit 8 tot 10 kleuters. In deze lessen ga ik altijd op dezelfde manier te werk voor de opbouw van de les, ik begin met een kleine warming-up waarbij de kinderen zich bewust worden van hun lichaam en de omgeving, daarna ga ik verder met 2-3 oefeningen werkend aan een aspect van de muziek, zoals ritme, stem, melodie, instrumenten, ... en ik eindig altijd met een spelletje met percussie-instrumenten of een muzikaal verhaal. Wat muziektheorie betreft, bied ik deze lessen individueel of semi-collectief aan (max. 3 studenten). * Waarom niet een kleine activiteit voor de broers en zussen * De lessen kunnen 15 of 30 minuten duren, afhankelijk van het aantal kinderen en hun leeftijd.

Beoordelingen (11)

Benjamin is een goede leraar. Hij heeft een goede pedagogie in het leren van muziek. Luigi
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Ik ben gewoon blij met deze eerste les en hoop van harte verder te gaan met Benjamin, die zeer effectief is. Ik beveel zijn hulp aan, waardoor ik het vertrouwen kon herwinnen en waardoor ik de smaak voor de dwarsfluit kreeg. Goed gedaan en bedankt
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Heel goede les, met goede uitleg en motivatie.
Zeer goed tot nu toe!
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Leuke les
...

Good-fit Leraar Garantie


Als je niet tevreden bent na je eerste les, dan zal Apprentus een andere leraar voor je zoeken of je eerste les terugbetalen.

Online reputatie

  • Leraar sinds februari 2017
  • 1 herhaalleerling
  • Geverifieerd telefoonnummer